ett oväntat besök

Ni vet en sådan där lördagmorgon när solen skiner, man vaknar tidigt, tittar på klockan och upptäcker med glädje att man kan somna om. En sådan morgon var det idag. Men precis när jag skulle stänga ögonlocken för att somna om ser jag att jag har fått besök. Och det är inte 1 eller 2 besökare utan så många att jag inte ens kan räkna dem. Av artighetsskäl tar jag mig, med mycket om och men, upp ur sängen för att prata med mina besökare. När de inte svarar förstår jag att det inte är mitt sällskap de är ute efter utan istället mat. När mina ögon vant sig vid dagsljuset ser jag att dessa besökare inte riktigt ser ut som vi. De är betydligt mindre, helt svarta, har sex ben (tror jag), och kroppen är uppdelad i tre delar. Jag börjar inse att det inte är några mänskliga varelser som har slagit sig ner på mitt golv. Mördaren i mig börjar vakna till liv. Inga inkräktare får träda in på mitt golv. Jag flyger ner på golvet och stampar, mosar och klämmer på de stackars djuren. Efter bara någon minut har jag fått ihop en hel farm, dock med endast ett slags djur. Mina nya vänner är dessutom smarta och gömmer sig under min byrå och mina kläder som jag tyvärr hade slängt på golvet igår. Kläderna slängs ut på balkongen och the killer game fortsätter. 3 timmar senare, när det bara är klet kvar av inkräktarna förutom de som gömmer sig i min säng, är rummet täckt av insektsmedel vilket kan få konsekvenserna att jag inte kommer på måndag pga av förgiftning. Det positiva med denna morgonsysselsättning är att om någon känner sig ensam och behöver ett husdjur eller två så har jag så det räcker och blir över. Dessutom är mitt sommarjobb fixat. Jag kommer vara sysselsatt morgon och kväll varje dag framöver.

 

Tänkte bara dela med mig av detta så ni förstår hur mycket jag älskar våren i kombination med att ha en skogstomt.

 

 


Stockholms blodbad har skett igen

 

/ katta


Kommentarer
Postat av: Empeli

ÅH FYFAN VAD ÄCKLIGT!

jag har sån stor fobi för alla kryp så att jag skulle nog dö om det hände mig.. tur att det inte har gjort det då peppar peppar ta i trä, för aldrig att jag skulle kunna gå in i mitt rum igen! (:

2009-04-25 @ 14:44:54
Postat av: Anonym

Vad är ditt sommarjobb? :) Hoppas jag får något...

2009-04-26 @ 01:58:18
Postat av: haha

kommer ihåg när de kröp ner bland ditt discosmink så du fick slänga ut allt glitter på golvet :P

2009-04-26 @ 13:01:58
Postat av: Anonym

Stackars kryp :(

2009-04-26 @ 17:03:07
Postat av: antis

haahahah fan va underbart det låter katta!

nej men det värsta är nog över nu ska du se, om golvet är sprayat så är det lungan! :D

2009-04-26 @ 19:16:28
URL: http://kompis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0