Rest In Peace

Jag tyckte att denna dag började ganska bra, skönt att historian var över och skönt att vi slutade tidigt. Men när man kommer hem får man direkt höra riktigt tråkiga nyheter.

En god familjevän har nämligen idag gått bort. Min mamma och min bonus pappa Peter träffade ett par som heter Stefan och Maggan för några år sedan, nästan precis när jag och mamma flyttade hit. Jag var då bara nio år och sedan dess har vi haft nära kontakt med detta par. Många sommrar har vi spenderat vid deras hus som ligger på Älgö, vilket är på Ekerö kan man säga. Jag och min "syrra" (Agnes) har badat i deras pool och lekt med deras hundar under en mycket lång tid och jag tror nog det är världens vänligaste människor. Men i morse hände något helt fruktansvärt , Maggan dog i en plötslig hjärtinfarkt. 

Peter berättade detta för min precis när jag kom hem från att ha hämtat min andra syrra Alva på dagis. Jag blev självklart väldigt chockad och har fortfarande inte riktigt insett att det faktiskt har hänt. Det är så extremt svårt att förstå, och jag är fan osäker på om det ens är sant just nu... Det jobbigaste med det hela är att hon va här igår och lämnade lite papper till Peter, hon hjälpte nämligen honom med ekonomin i hans privatföretag... asså hon var här igår, kan ni förstå! Fullt frisk, pigg och glad.. och idag så är hon inte ens vid liv.  

Så alla kära klasskamrater, en viktig sak! Ta verkligen vara på era nära och kära och lev livet som om det vore er sista dag. Nu ska ni inte gå runt och vara nojiga för att alla i er närhet ska dö, utan det jag menar är att saker å ting kan ändras på 1 sekund. Det är fan de obehagligaste med livet, på ett ögonblick kan allting vara helt förändrat och ditt liv kan vändas upp och ned. Jag har aldrig tänkt på saken, även fast jag vet att många redan har gjort det,.. jag tror nämligen inte att man inser detta faktum förrän man själv har upplevt det.

Men men nu finns det ingenting att göra... Maggan var i alla fall en mycket snäll kvinna som var både omtänksam och glad hela tiden. Tack för alla underbara tider vi har haft och ett stort stöd till Stefan som kommer att klara sig igenom det här med vår hjälp.

Rest in peace Margareta "Maggan" Wiklund <3

Kommentarer
Postat av: Empeli

Glömde att skriva att det va jag som skrev inlägget, heeh.. för folk som inte vet vad dom i min familj heter. / Emelie "Empeli" Pettersson

2009-04-22 @ 18:03:56
Postat av: Paradox

Jag visste exakt att det va du, har kollat upp dina släktingar och lite sånt.

2009-04-22 @ 20:52:23
Postat av: Empeli

haha kul där Erik ;D

2009-04-22 @ 21:48:07
Postat av: Anonym

:P Jag vet jag äger. Fan va rolig jag är

2009-04-22 @ 21:59:38
Postat av: Anonym

svårt att leva livet till fullo när livet inte är annat än skit i alla fall



synd om människan, r.i.p, men jag slår vad om att hon har det bättre än de flesta av oss

2009-04-22 @ 23:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0