obligatoriskt en söndag

för er som inte har förstått vad söndagar ska vara bra för har jag svaren.

ÖVNINGSKÖR.
Skräm vettet ur din pappa. Få inpräntat i huvudet att det faktist kan springa ut en gammal man framför bilen. eller varför inte en björn, älg, ko ,häst, fågel, fisk. Eller nåt däremellan. Kör nära kanten om du vill höra alla svordomar som någonsin påhittats. Låtsas att du är lugn. Trots att hjärtat dunkar lika hårt som din pappas.

TILL STORKÖPET.
Det är faktist kul. Speciellt om det är provsmakning. Alltid möter man någon gammal klasskompis föräldrar. Antingen gömmer man sig bakom närmsta hylla eller så tar man på sig det där leendet som gör att föräldrarna önskar att deras barn vore som du. Man ska dock akta sig för grönsaksdisken. Andas man för mycket rasar bergen av tomater och man skämmer ut sig inför medelålders föräldrar och pensionärer. Själv är man den enda tonåringen i hela affären vilket betyder att man kan ha på sig tröjan man själv tycker är rätt skön men aldrig skulle kunna ha i skolan. Man ska inte handla när man är hungrig. Då ryker tusenlappen på sekunden.

LEK PSYKOLOG.
Tro inte att du ska få betalt bara. Efter helgens skandaler går några timmar åt till att lyssna och vara en bra kompis. Trösta och säga "nej men det är inte så farligt som du tror". Eller är det kanske man själv som vill berätta nåt. I bästa fall inte.  Denna punkt kan göra dig till en hjälte om du är bra på psykolog-snacket.

BAKA.
Snart ska vi skriva upp allt vi äter har Linda bestämt. Så det gäller att passa på. Fast jag passar ju alltid på. Överdriv med saltet. Då blir det godare. Lovar.

VILA.
Söndagar är vilodagen. Står inte det i bibeln? Ska man inte ha svarta kläder också? Och typ sörja? Det tycker jag är helt rätt. Man kan helt enkelt bara sitta i svarta kläder på sin säng och titta upp i taket. Kanske gråta en skvätt. Eller varför inte skicka duvor till de döda. Roligt ska det iallafall inte vara. Det är huvudsaken tror jag.

FÖRÄLDRASAMTAL.
Man måste stå ut. Idag har jag lärt mig att jag inte får peta mig i ögonen, att man måste tvätta händerna när jag rört något, nysa i armbågen, inte umgås med sjuka människor, inte äta bröd med händerna (?!). Knappt leva helt enkelt. Den där svininfluensan är tydligen inte att leka med. Själv vet jag fortfarande knappt vad det är. Lika bra att inte veta.




dagens mat

Kommentarer
Postat av: anna

fan vilken bra söndagsguide. tack!!!

2009-08-30 @ 21:59:12
Postat av: Anonym

HAHA :D

2009-09-12 @ 18:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0